Söndag morgon .

Söndag morgon och vår lilla vilde tar morgon redan kl 7 idag. Men rätt så mysigt om du frågar mig, sitta uppe i soffan medans han leker omkring på golvet med sina leksaker. Bara titta på denna lilla varelse, fattar inte att man kan älska någon så mycket. Igår grillade vi, så himla gott. Måste varit den sista gången för den här säsongen. Hela dagen igår gick till att plocka ut allt i Melkers rum eftersom pappan i huset ska tapetsera om, oh ja det är mamman i huset som valt ut tapeten! Det ska bli en fondvägg som har en svart bakrund med stora vita stjärnor på. Vi har nu satt på en återställningstapet just för att det satt väv under, vill inte att de ska gå igenom. Så idag när pappa vaknar så är de fritt fram för att börja tapetsera! Sedan har jag köpt lite nya möbler till rummet som ska byggas ihop och ställas på plats. Men de har jag tid och pyssla med i veckan, känner på mig att de kommer bli dunder fint. Vi ska också hinna med att åka på kalas i eftermiddag, det är lilla lina kanin som fyller år. Imorgon och på tisdag är det dax för jobb igen, trots att jag har 5 dagars ledighet imellan jobb veckorna så går dagarna så fort! Har lixom redan jobbat 40% i en hel månad. Vet ni vad, jag längtar tills advent, jag verkligen älskar adventsljusstakarna och tomtarna som man går och plockar fram och donar omkring i huset. Dock får vi se hur ifred tomtarna får vara i år, det kliar ju tydligen i Melkers fingrar, haha! Mina funderingar på hur länge granen och paketen kommer få vara hela.. hmm? Aja och nej är två ord som herrn inte riktigt förstår ännu, så vi får väl hoppas han lär sig det tills dess. Denna jul kommer de bli en mysig tripp till jul på liseberg har jag bestämt, strosa omkring och dricka glögg och spela på jul och förhoppningsvis vinna en massa stjärnvinster! Men jag börjar bli stressad har inte köpt en enda julklapp mer än till melker, han har redan två hela g-kåskassar med julklappar. Men alla andra har jag inte ens börjat med, det är ju god tid för de nu, annars blir de så jävla dyrt och jobbigt när man väntar in i det sista. Så skärpning Frida och börja handla julklappar!

 
Här har ni en kik på hur tapeten ser ut, mer bilder får komma när rummet är färdigt.
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0