Sömnvanor i vårt hem.

Lilleman i huset brukar lägga sig allt mellan halv 9 och halv 10 på kvällarna, det beror klart på när han tog sin em lur. Med en hel flaska välling brukar han totaldäcka i min famn, vilket känns skönt. Meeeen så går det 50 minuter ibland en timme, just när man själv är på väg att somna ( ja jag följer just nu min sons sömn och lägger mig så fort han somnat) så vaknar han i sitt rum och skriker, hjälper inte att man puttar in nappen och sen går. Gör man de tar det ca. 2 min sen är de symfoni igen... Han vägrar totalt att sova i sin säng, utan ska ligga mellan oss. Så fort hans huvud landar i vår säng somnar han. Men inte nog med det så kan han vakna och sätta sig upp 2-3 ggr om inte mer efter det. Ta nattens bravader varit vaken till och från från kl 1, och ville så gärna ta morgon vid 5 snåret. Dock fick vi honom till en liten lur så klockan stod på 7 när vi gick upp. Då va han så trött så han visste inte vart han skulle ta vägen, tog klart febern för han ångade oh jaavisst, över 38 graders feber! Detta förklarar ju nattens tillställning.. Men de andra nätterna i 4 månaders tid då?! Han hinner lixom inte ur en utvecklingsfas innan han ska in i nästa... Men någon gång måste de ju vända, eller hur? Tills dess är vardagen väldigt jobbig men vad gör man inte för sitt älskade barn. 




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag minns precis hur de va och hur man önskade (och googlade) alla råd man bara kunde hitta. Tjejerna i vårt hus sover som stockar, men bär de blev så väl minns ja inte. (Bara att ja får passa på att njuta nån månad till..) haha . Du får tänka att de vänder till tonåren då dom ist aldrig är vakna! (Och inte heller sådär galet söta som Melker. Mer finniga och målbrott & humör) haha

2013-11-24 @ 19:49:15
URL: http://mamalarsson.blogg.se

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0