Söndag .

Usch idag tar min ledighet slut. Har nu varit ledig sedan i torsdags, så underbart har det varit. Inte för att jag har gjort allt för mycket men skönt att vakna upp och vara ledig. Julen har städats ut, förrådet har tömts och körts till tippen, dock inte allt lite har sålts också. Idag har jag hunnit med att städa, tvätta, varit på soptippen och varit på en visit på sjukhuset. Inte illa pinkat för en helt vanlig söndag. Kvällen har avslutats med en god måltid, kycklingfilé, klyftpotatis och beanässås mums! Älsklingen står just nu för efterarbetet-disken! Så är det faktiskt i denna familjen, den som lagat maten slipper diska, mer rättvist än så kan det ju inte bli.

Så vad står på schemat i veckan? Jo arbete framför allt men också storhandling i morgon efter jobbet. Senare på kvällen kommer Pelle hit och hämtar vårt gamla vitrinskåp, hon ska köpa det av oss. Jag har andra planer på ett nytt vitrinskåp som är mer passande med våra nya möbler. Vi får väl se vad tiden utvisar, jag brukar få som jag vill tillslut.I veckan måste jag ta mig in till staden också, måste verkligen köpa ett par nya jenas och en ny vinterjacka. Tyvärr gick min nya, ja läs nya vinterjacka sönder härromdagen. Köpte den för endast 2 månader sedan, som tur var efter typ en halvtimmes letande hittade jag äntligen kvittot på den. Detta gjorde att jag kunde reklamera jackan och få mina 600 kr tillbaka. Tummen upp för det men dock tummen ner för att jag står utan en tjock go vinterjacka. Så det är väl ett måste. Nått annat har jag väl inte i tankarna för denna veckan så tiden får väl utvisa på andra spektakel.

Nu ska jag krypa ner i soffan och iakta min Jimmie som spelar Uncharted 3 på playstation. Han fick det igår utan mig i present. Vi firade nämligen 5 år tillsammans, fatta 5 år. Vart tar tiden vägen?
Grattis på oss iaf ♥

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0