Sjukstuga

Fyfan säger jag bara...
Har inte mått så här dåligt som jag mått på länge. De började i onsdags förra veckan med huvudvärk, muskelvärk och ont i halsen. Torsdag, fredag blev de bara värre och värre. Febern tickade upp till 39 grader från och tillbaka i 3 dygn. Jimmie fick gott stanna hemma på fredagen för jag var inte kapabel till att ta hand om Melker. Men på fredagen hände de som inte fick hända, vårt lilla hjärta blev smittad. Febern kom som ett brev på posten, han skrek och skrek och åter skrek! Sömnlösa nätter med hostande och hög feber har varit vardagsmat. Lillen har i princip sovit 30 min i stöten, så synd om honom. Lördagen begav vi oss till barnakuten med honom, jag med 39 graders feber fick snällt följa med. De visade sig vara problem med hans luftrör och vätska bakom båda trummhinnorna, så början till dubbelsidig öroninflammation. Dock fick vi ingen antibiotika, för de vill gärna se att de klarar första infektionen själva, SKITSNACK säger jag bara. Vid detta tillfälle känner jag att vi är på läkarbesök i veckan igen. Vi fick utskrivet hostmedcin till vårt hjärta iaf, så de tvingar vi i herrn numera. Hela helgen har varit en kamp med andra ord och nu ligger vi alla tre. De blir inget jobb för J ett par dagar nu, vi ska vara hemma och bli friska! Ta igen all sömn man gått mistom om nu i 4-5 nätter, puuh!
Jag kan då säga ett jag önskar inte ens min värsta ovän denna jävla influensa!
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hoppas ni blir bättre snart (vi med) så ja kan komma hem på fika i ert fina hem & ha med dina presenter, jäklar va nöjd jag är och då vill man ju ge dig dom momento. :) Så om vi nu alla kan snora färdigt och bli som folk hade de ju varit fint! ;)

2013-09-12 @ 10:52:22
URL: http://mamalarsson.blogg.se

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0