Sköna Maj välkommen .




Helgen har varit helt underbar. Min bror som jag länge bloggat om den senaste tiden har fått komma hem.
Det har gjort att man råder ett annat lugn i kroppen. Lördagen låg jag i solen hela långa dagen och pressade på brännan, hur underbart som helst. Kroppen är ju absolut inte van vid att se sol, likblek som man är. Men lite färg har jag allt fått, helt sjukt att lite färg kan göra att man känner sig piggare och fräschare. Sena eftermiddagen på lördagen spenderade jag ute på balkongen och planterade. I fredas köpte jag massor av nya växter. Köpte bland annat vita och röda pelargonier, tomatplantor, chilliplanta och såklart jordgubbsplantor. Kommer så småningom komma smultronplantor också, vet nämligen ett ställa jag ska norpa några skott. Kvällen bestod av massor med grille hemma på brogård. Jag bara älskar sommaren när man kan börja grilla, det är så gott med kolsmaken. ♥

Söndagen har varit bra, men vädret har ju varit mindre bra. Inte en enda solgnutta idag ju, verkar se mörkt ut veckan framöver nu... trist! Idag har jag och älsklingen varit duktiga, vi cyklade till brogård. Älsklingen var snäll och följder med mig när jag skulle jobba i någon timme. Efter det cyklade vi till cervera, jag letar nämligen efter koppargytor men inte fanns det där inte. Får helt enkelt leta vidare. Cyklade inom en sväng på Eurostop och köpte lite bröd och en bakelse som vi åt till kaffet när vi väl kom hem. Vi var rätt frösna skall jag tala om, så en varsin kopp kaffe och bakelse under filten i soffan var supermysigt. Så en bra helg med andra ord, helgen får avslutas med att titta på storebror och sedan sängen, i morgon är det tillbaka till verkligheten.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0