F r e d a g e n d e n t r e t t o n d e .




Jag såg verkligen fram imot helgen som skulle komma. Fredagen på jobbet gick skitsnabbt och väl hemma skulle jag starta min data.  Då har datorn gått sönder, halva skärmen är vit. Ni kan tro att jag  blir förbannad och försöker klart att fixa det, men gör naturligtvis det värre. Efter ett tag fick jag nys om vad det var för fel, det är glapp i skärmen på något jävla vis. Letade upp kvittot och självklart har garantin gått ut för bara några månader sen. Datorn är faktiskt bara lite mer än ett år gammal. Tycker det är skandal när man lägger 10 papp på en dator och skiten inte håller mer än i ett år. Så min kväll igår var den tråkigaste på länge, man blir bara så jävla ledsen rent ut sagt. Snacka om otur, fredagen den 13:e. Men idag tog jag telefonen och ringde upp till Onoff där jaghar köpt den och sa som det var, att de inte kan ha varit mitt fel och att garantin har gått ut. Jag frågade även om de kunde hjälpa mig i vilket fall, för jag  vill verkligen ha kvar min rosa ängel. Det är ju absolut inget fel på den precis, de fixade sig. De skickade fan iväg datorn på lagning, eller en förfrågan om Sony ville laga den vilket de trodde. Något med att jag hade reklamationsrätt, tur!

Så nu vet jag inte när min data kommer hem igen, behövs de bytas delar och skit så skulle de väl troligtvis skickas från Japan, och det vet väl alla vid det här laget att de landet varken impoterar eller expoterar i detta tillfälle. På det viset kanske det inte blir så mycket bloggande framöver, vilket är trist. Får väl låna älskligens data någon gång, vilket jag gör just nu. Men tro mig, jag längtar efter min rosa skönhet. ♥

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0