Ledighet .

 

Herregud idag förvånade jag verkligen mig själv, vaknade till vid halv 8 snåret och var relativt pigg. Men tyckte ändå att jag inte ska behöva gå upp så tidigt en lördag så jag kröp ner i sängen igen på hopp att jag skulle somna om, vilket jag gjorde. Vaknade igen 10.15, herregud snacka om att jag blev förvånad. Jag som alltid är uppe med tuppen. Helt underbart med helg igen, så skönt att få vara ledig. Dagen bjöd på gott väder så och älsklingen styrde in mot stan. Där satt vi på torget och åt glass, mums vad gott det var. Speciellt när man får sitta och titta på allt folk. Hem kom jag med några fynd, fynd som jag inte skulle haft men kunde inte låta bli. Åkte in med mening att jag skulle köpa ett par nya gardiner till köksfönstret, vilket jag har sett ett par inne på village. Min enda tanke är att de är en aning dyra, 199 kronor längden. Men det är så snygga, men hem med dem kom jag som sagt inte. Får se vad plånboken tillåter när vi fått lönen, vilket är långt tills dess. En liten hoppning är ju att de kanske rear dem lite, men den turen har man väl inte. Efter stan tog jag mig en runda ut i hamnen och hälsade på mor och far som var ute och fiskade, eller pappa fiskade och mamma satt i brassestol och lapade sol. Jag slog mig ner och tjabbade lite skit, visade även upp mina inhandlade fynd från stan. Nu för tillfället är vi hemkomna från en härlig födelsedagsmiddag hos familjen Granath på brogård. Pappa fick sina presenter och blev helt klart överlycklig för det han fick. Typ som en 5-åring på julafton haha. Älsklingen och jag sitter nu på balkongen med en varsin drink och bara njuter av kvällen.

Ha en fortsatt fin lördagkväll, det ska jag ha. ♥

 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0