Kristi flygare .

 

Idag var det klämdag och jag är ledig, ganska skönt men jobbigt med tanke på att man skall upp till jobbet i morgon igen. Fick ju tyvärr inte ledigt i morgon, annars hade det varit en liten semester ju, varit ledig ända till tisdag. Men man kan inte alltid få allt ju. Det blir till min förtur nästa gång får jag hoppas. Älsklingen var också ledig idag så vi tog oss en utflykt till Fynda i Falkenberg. Jag tycker inte det var för mycket att hänga i julgranen, men några fynd kom jag ändå hem med. Nya Ittala glas, vilket inte var det bliigaste men nu slänger jag våra andra glas. Får det bli ordning och reda, behöver bara lite nya skålar och tallrikar. Det är nämligen så att för tillfället har vi olika glas för att man tappat/slagit sönder några och köpt nya i annan form, trött på det nu så det fick bli nya punkt och slut. Även två små zink hus fick följa med hem, fått dillro på hus nu, riktigt fint. Älsklingen köpte en ny förstärkare, vår andra ville bara driva ljudet till en högtalare, konstigt! Så några tusenlappar fattigare är vi nu, men lika glada ändå.

Dagen har varit underbar, tiden har gått jättefort. Vi var även uppe i Marbäck hos Jimmies mormor och plockade till oss lite rabarber. Det får bli en god paj i morgon när man slutat jobba. Har bestämt mig för att titta på en ny film i morgon, bror min la den på förslag. Den heter Unknown och verkar vara fylld av spänning! Det gillar vi.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Har du en blogg:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0